Skip navigation

Ostatnio przeprowadziłem instalację Xen w wersji 3.2.1 na Debianie Etch. Natrafiłem na parę problemów przez które straciłem trochę czasu, jednak udało mi się przeprowadzić instalację do końca. Przygotowałem małe HowTo dotyczące tej instalacji.

Najpierw przygotowujemy miejsce do zabawy:

mkdir /xen

cd /xen

wget http://bits.xensource.com/oss-xen/release/3.2.1/xen-3.2.1.tar.gz

tar -xvvzf xen-3.2.1.tar.gz

Następnie przygotowujemy zestaw narzędzi potrzeby działania:

aptitude install gcc make binutils zlib1g-dev python-dev libncurses-dev openssl-dev libx11-dev bridge-utils iproute python-setuptools gawk libssl-dev libncurses5-dev pciutils-dev gettext

easy_install -U mercurial

Teraz przechodzimy katalog wyżej i pobieramy jeszcze odpowiedniego kernela:

cd ..

hg clone http://xenbits.xensource.com/linux-2.6.18-xen.hg

No i końcowa zabawa (za -jX podstawić ilość rdzeni + 1, czyli w przypadku ośmiu rdzeni wstawiam -j9):

cd xen-3.2.1

make -jX world

make install

No i to by było na tyle. Nie było to może zbyt odkrywcze, ale może komuś się przyda 😉

Skomentuj

